Assemblée de l’Archidiocèse du Canada
« Revigoration pour la route »
Edmonton, Alberta 26-28 juillet 2017

Chers frères et sœurs en Christ : gloire à Jésus Christ!

À la demande de Son Éminence Mgr Irénée et au nom du Comité de planification de l’Assemblée archidiocésaine canadienne 2017, je voudrais vous inviter tous à vous joindre à nous à Edmonton, Alberta, du 25 au 28 juillet à l’occasion de notre trisannuelle Assemblée canadienne et Synaxe des membres du clergé. La Synaxe et l’Assemblée se tiendront à l’hôtel Sandman d’Edmonton-Ouest.

Assembly of the Archdiocese of Canada
“Refreshment for the Journey”
Edmonton, Alberta
July 26-28, 2017

Dear Brothers and Sisters in Christ: Glory to Jesus Christ!

At the request of His Eminence, Archbishop Irénée, and on behalf of the 2017 Canadian Archdiocesan Assembly Planning Committee, I would like to invite all of you to join us in Edmonton, Alberta, during the week of July 25-28 for our tri-annual Canadian Assembly and Clergy Synaxis. The Synaxis and Assembly will be held in the Sandman Hotel West Edmonton.

Monday, July 17, 2017

En raison des feux de forêts menaçants, le Père Gregory, le Père Samuel et le frère Moses ont évacué samedi soir l'ermitage de la Sainte-Transfiguration situé au lac Bridge et sont arrivés à Cranbrook sains et saufs, mais très épuisés, dimanche après-midi le 16 juillet.

Monday, July 17, 2017

With forest fires threatening, Fathers Gregory and Samuel and Brother Moses evacuated Holy Transfiguration Hermitage at Bridge Lake on Saturday night and arrived safely but very exhausted in Cranbrook on Sunday afternoon, July 16.

The winds tripled the size of the Ashcroft fire over the last couple days and it is now 423 square kilometres and heading towards the hermitage. They will be heading to stay with Fr Lawrence Reinheimer at his new home in Wynndel. They are requesting that people pray but please do not come to see them.

Wednesday, July 12, 2017

Photos de la visite de Son Éminence Mgr Irénée aux paroissiens de l'église Sobor Saints-Pierre-et-Paul de Montréal à l'occasion de leur fête patronale.

Wednesday, July 12, 2017

Photos from the visit of His Eminence, Archbishop Irénée, to Sts. Peter and Paul Sobor in Montréal on their patronal feast day.

Sunday, July 2, 2017

Le dimanche 2 juillet, Son Éminence ​Mgr Irénée a rendu visite à la paroisse orthodoxe de la Sainte-Trinité à Québec.

Sunday, July 2, 2017

His Eminence, ​Archbishop Irénée visits Holy Trinity Orthodox Church in Quebec City, Sunday July 2nd.

Tuesday, July 25, 2017 to Friday, July 28, 2017

After a year of intensive planning and preparation, we only have three weeks left before we begin our Archdiocesan Assembly. Our parish of St Herman's in Edmonton is looking forward to hosting you this year, and trust that our Lord will bless you greatly with "Refreshment for the Journey".

Saturday, June 24, 2017

Photos de Vladika Irénée célébrant la Nativité de saint Jean-Baptiste à l'église Saint-Benoît-de-Nursie de Montréal en compagnie de Son Éminence l'Archevêque Job de Telemessos.

Ont concélébré le Père Anatolij Melnyk, le Père Gregory Nimijean, le Père Dragos Giulea, le Père Justin Mitchell, le Père Ihor Kutash, le diacre Nicolas Svetlovsky et le Père Dimitri Choueiry.

Subscribe to Front page feed