Tuesday, July 25, 2017 to Friday, July 28, 2017

Assemblée de l’Archidiocèse du Canada
« Revigoration pour la route »
Edmonton, Alberta 26-28 juillet 2017

Chers frères et sœurs en Christ : gloire à Jésus Christ!

À la demande de Son Éminence Mgr Irénée et au nom du Comité de planification de l’Assemblée archidiocésaine canadienne 2017, je voudrais vous inviter tous à vous joindre à nous à Edmonton, Alberta, du 25 au 28 juillet à l’occasion de notre trisannuelle Assemblée canadienne et Synaxe des membres du clergé. La Synaxe et l’Assemblée se tiendront à l’hôtel Sandman d’Edmonton-Ouest.

Tuesday, July 25, 2017 to Friday, July 28, 2017

Assembly of the Archdiocese of Canada
“Refreshment for the Journey”
Edmonton, Alberta
July 26-28, 2017

Dear Brothers and Sisters in Christ: Glory to Jesus Christ!

At the request of His Eminence, Archbishop Irénée, and on behalf of the 2017 Canadian Archdiocesan Assembly Planning Committee, I would like to invite all of you to join us in Edmonton, Alberta, during the week of July 25-28 for our tri-annual Canadian Assembly and Clergy Synaxis. The Synaxis and Assembly will be held in the Sandman Hotel West Edmonton.

Saturday, June 2, 2018

His Eminence, Archbishop Irénée ordains Subdeacon Maximus Ferguson to the holy diaconate and Reader Gregory Rychlo to the subdiaconate at Holy Resurrection Orthodox Church in Saskatoon, Saskatchewan.

Concelebrating with the Archbishop were the Rector of the Holy Resurrection Father Leonard Herrem, Archpriest Daniel Guenther and Father Florin along with Deacon John from Saint Vincent of Lerins Orthodox Church Saskatoon.

Sunday, May 27, 2018

La paroisse de la cathédrale Holy Trinity de Winnipeg, au Manitoba, a célébré sa fête patronale le dimanche 27 mai, fête de la Pentecôte.

Sunday, May 27, 2018

The cathedral parish of Holy Trinity in Winnipeg, Manitoba celebrated its patronal feast on Sunday 27 May, the Feast of Pentecost.

Sunday, May 27, 2018

His Eminence, Archbishop Irénée, visited Holy Trinity Church in Edmonton, Alberta, on 26 May on the eve of the Feast of Pentecost.

Serving with Vladyka Irénée for the Soul Saturday Liturgy were Fr Philip Speranza and Fr Raphael Johnston (of the Antiochian Archdiocese), along with Protodeacon Jesse Isaac.

For the Vespers of Pentecost on Saturday evening, His Eminence and Protodeacon Jesse were joined by Fr Philip, Fr Raphael, Fr Charalambos Tzintis (of the Greek Archdiocese).

Thursday, May 31, 2018

Le prêtre nouvellement ordonné, le Père Nicolas Svetlovsky, sert l'Église orthodoxe de la Sainte-Trinité à Québec jusqu'à ce qu'un prêtre à temps plein soit assigné. Voici quelques photos récentes de la paroisse.

Thursday, May 31, 2018

The newly-ordained priest Fr Nicolas Svetlovsky is serving Holy Trinity Orthodox Church in Québec City until a full-time priest is assigned. Here are some recent photos from the parish.

Sunday, May 27, 2018

Trinity Sunday, also called Pentecost (the 50th day after Easter), is one of the twelve major Orthodox holidays, celebrated every year with a lot of reverence and joy. On this day all Orthodox churches, are decorated with a lot of verdure. In our St Peter and St Paul Cathedral everything spoke of the feast: green festive vestments of the priests, spring flowers, green icon-lamps, boughs of birch at the royal doors, and freshly cut grass placed on the floor all created a merry and lighthearted ambiance.

Sunday, May 13, 2018

La paroisse orthodoxe Saint-Grégoire-de-Nysse à Kingston, en Ontario, a eu la bénédiction de la visite de Son Éminence l'Archevêque Irénée qui a présidé la Divine Liturgie le dimanche 13 mai, à l'occasion du sixième dimanche de Pâques.

Le recteur de la paroisse, le père Andrew Anderson, ainsi que le diacre Ivan Symchyna et les sous-diacres Nikolas Liabotis et Mike Cherry étaient également au service.

Subscribe to Front page feed